środa, 17 lipca 2013

Quiche Śródziemnomorskie

Quiche to taki wypiek z ciasta kruchego, nadziany farszem warzywnym lub mięsnym zalanym jajeczno- śmietanową lub jajeczno- mleczną masą, który na pewno nie raz znalazł się na waszym stole, i który pokochaliście albo dopiero pokochacie ;)
U mnie dziś Quiche na sposób śródziemnomorski



Składniki:

Na ciasto:

  • 250 gram maki pszennej
  • 150 gram masła w tem. pokojowej
  • 1 żółtko
  • odrobina soli
  • 3- 4 łyżki wody
Na Farsz;

  • kilka różyczek kalafiora lub brokułów
  • kulka mozzarelli
  • mały kawałek sera koziego
  • pół szklanki groszku i kukurydzy konserwowej
  • oliwki zielone
  • 150 gram sera żółtego 
  • 1,5 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • przyprawy
  • 3 brykiety szpinaku
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 pieczarki
  • kilka kostek bakłażana marynowanego ewentualnie grillowanego.
Nie podaje dokładnych ilości produktów w farszu, ponieważ tak naprawdę, każdy lubi inne dodatki, może wolicie tak jak ja więcej sera a mniej warzywnych dodatków lub odwrotnie...Sama dodaje wszystkiego na oko ;)
Oczywiście do Quiche można dodać również mięso i praktycznie wszystkie dodatki warzywne wszystko zależny od waszej wyobraźni...



Składniki na ciasto mieszamy razem i wyrabiam...Gotowe ciasto wkładam na 30 min. do lodówki , a następnie rozwałkowuje... Ja użyłam blachy o średnicy 24 cm. Wykładam ciastem blachę i wałkiem bo brzegach odcinam wystające ciasto...Nakłuwam widelcem spód i boki ciasta żeby podczas pieczenia nie urosło...Wkładam do piekarnika na 15-20 min w tem. 160- 180 st.




Mleko i jajka mieszam razem, następnie dodaje starty żółty ser i przyprawiam sola pieprzem, chilli, i innymi przyprawami ( u mnie bazylia oregano, rozmaryn)



Szpinak rozmrażam w rondlu z łyżką masła dodaje przeciśnięty przez praskę czosnek...Po rozmrożeniu odsączam wodę.

Wszystkie warzywa układam na upieczonym cieście i zalewam masą jajeczną...

Piekę około 20 min. w tem. 180st















3 komentarze :

  1. uwiebiam takie dania, wszekliego rodzaju tarty. do tego sos czosnkowy i obiad marzenie !

    OdpowiedzUsuń
  2. oooo własnie mi przypomniałaś czego mi brakowalo....sosu czosnkowego...;) oj tak idealne uzupelnienie

    OdpowiedzUsuń
  3. też chce taki obiadek, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję że poświeciłeś chwile czasu by dobrnąć do końca postu ;) Jeśli Ci się podobało to pozostaw po sobie jakiś ślad....A odwiedzę Cię i ja ;*

© Na Końcu Języka , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena