sobota, 15 lutego 2014

Pizza bezglutenowa z mąki ryżowej



Na diecie bezglutenowej własnie tego smaku brakuje mi najbardziej...Kocham pizze, wszyscy ją zapewne kochamy... Ale nie tolerancja glutenu to jeszcze nie koniec świata...Mamy do wyboru tyle rodzajów mąki, że na pewno znajdziemy złoty środek...By ciasto było delikatne, puszyste i miękkie...

A co wyszło?

od rana szukam odpowiednich składników i ich odpowiednich proporcji żeby zrobić coś co choć w małym stopniu będzie przypominało smak pizzy...Bardzo chętnie poznam wasze sposoby na ciasto  możecie je umieszczać w komentarzach lub na akcji, która wystartowała 12.02 a oto LINK

Na początku starałam sie zrobić pizze o konsystencji takiej jak to bywa przy mące pszennej...Natomiast brakuje mi jakiegoś składnika, którego jeszcze nie odkryłam który połączy to w elastyczną całość...Bo podczas pieczenia pizza wyrosła ale była bardzo łamliwa...

Później metoda prób i błędów...poszperałam troszkę w internecie i zauważyłam że większość przepisów na ciasto ma konsystencję " śmietany"... Więc do tradycyjnego przepisu dodałam więcej ciepłego mleka by doprowadzić ciasto właśnie do takiej konsystencji..Ciasto wyszło miękkie, puszyste i o dziwo w smaku bardzo dobre...;) nawet da się trzymać w dłoni...




Składniki:

300 gram mąki bezglutenowej ja zastosowałam 200 gram ryżowej i 100 gram kukurydzianej + do posypania
łyżeczka soli
opakowanie drożdży bezglutenowych ( torebeczka około 7-10g) lub drożdże świeże 20gram
100 ml. letniej wody
150- 200 ml. ciepłego mleka
2 łyżki oliwy z oliwek


Drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku...Mąkę, sól mieszamy razem dodajemy rozczyn z mleka i wodę...mieszamy wszystko razem...Musimy doprowadzić całą masę do wyglądu śmietany...

Odstawiamy na 30 min. w ciepłe miejsce...

W rozgrzanym  piekarniku wylewamy masę i chwilę podpiekamy...Następnie układamy ulubione składniki...











1 komentarze :

Dziękuję że poświeciłeś chwile czasu by dobrnąć do końca postu ;) Jeśli Ci się podobało to pozostaw po sobie jakiś ślad....A odwiedzę Cię i ja ;*

© Na Końcu Języka , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena