niedziela, 11 maja 2014

Kruche ciasteczka z budyniem- przepis bezglutenowy

Właściwie to improwizowałam bo do samego końca nie wiedziałam na co mam ochotę na początku myślałam o drożdżówkach  z budyniem, później o rogalikach ale jakoś zauważyłam że ciasto drożdżowe to w wersji bezglutenowej kompletnie mnie nie lubi...wiec nie ryzykowałam i  wyszły mi  kruche ciasteczka z budyniem...choć zamysł był na drożdżowe ciasteczka ...niestety w kuchni bezglutenowej duża część szczęścia przy przyrządzaniu przez laika ;) to improwizacja i eksperymentowanie..


Składniki:

1 opakowanie budyniu śmietankowego lub waniliowego + mleko

300 gram mąki bezglutenowej (u mnie 200 gram ryżowej i 50 gram skrobi ziemniaczanej 50 gram mąki kukurydzianej)
2 jajka
50 ml. mleka
20 gram oleju rzepakowego zimnego
opakowanie drożdży instant
3 łyżki cukru

Budyń przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu

Mąki przesiewamy, dodajemy drożdże, cukier dokładnie mieszamy.

Jajka, olej, mleko mieszamy razem dodajemy do mąki i miksujemy około 5 min na średnich obrotach. odstawiamy na 30 min. i ponownie mieszamy jeśli ciasto nie da sie wyrobić gdyż jest za rzadkie dodajemy więcej mąki ja dodałam kukurydzianej.

Wyrabiamy bardzo dokładnie aż ciasto będzie samo odchodziło od dłoni. 

Formujemy kuleczki, spłaszczamy na kształt  placka i na środek dodajemy budyń, smarujemy skłóconym jajkiem.

Zapiekamy około 40 min w tem 200st








1 komentarze :

Dziękuję że poświeciłeś chwile czasu by dobrnąć do końca postu ;) Jeśli Ci się podobało to pozostaw po sobie jakiś ślad....A odwiedzę Cię i ja ;*

© Na Końcu Języka , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena